Dyskusje o aborcji: Argumenty i mój punkt widzenia.

Eufemizmy służą „obronie rze­czy nie do obrony”. Słowo aborcja to eufemizm maskujący, zabijanie ludzi.

Człowiek to człowiek, nieważne jak mały - cybernetyka, proces autonomiczny

 

Szara propaganda – eufemizmy, półprawdy i fikcje – dr Rafał Brzeski

 

 

#1) Kobiety potrzebują aborcji.

Naprawdę? Dlaczego? Czy uważasz, że układ rozrodczy kobiet jest z natury problematyczny lub niekompatybilny ze społeczeństwem? A może łatwiej jest winić zdrową biologię kobiet niż zająć się problemami społecznymi, z którymi kobiety faktycznie się borykają?

#2) Aborcja pozwala kobietom uniknąć przemocy domowej.

Naprawdę? Dlaczego? Czy kobiety są bite przez własną biologię? Czy są bite przez zlepek komórek w ich macicy? A może wygodniej jest zrzucić odpowiedzialność na kobiety i dzieci, niż pociągnąć mężczyzn do odpowiedzialności za agresję i bycie dupkami?

#3) Aborcja pozwala kobietom realizować marzenia.

Naprawdę? W jaki sposób? Czy zdrowa biologia kobiet jest przeszkodą w osiągnięciu sukcesu? A może wygodniej jest zrzucić winę na biologię kobiety niż zmienić społeczeństwo tak, by wspierało ciążę i rodzicielstwo?

#4) Aborcja pozwala kobietom kontrolować, kiedy mają dzieci.

Naprawdę? W jaki sposób? Czy kobiety potrafią zmusić swoje ciało do implantacji zarodka? Czy kobiety są w stanie świadomie rozwiązać problem niepłodności? Czy kobiety są niezdolne do śledzenia swojego cyklu i podejmowania środków, które są w 98% skuteczne w zapobieganiu ciąży, jeśli są stosowane właściwie? Czy kobiety nie są w ciąży od momentu poczęcia? Czy jeśli kobieta traci ciążę, to nie traci również dziecka? A może wygodniej jest udawać, że mamy pełną kontrolę nad naszym układem rozrodczym, niż stworzyć społeczeństwo bardziej sprzyjające ciąży i dziecku?

#5) Aborcja jest konieczna, ponieważ kobiety są gwałcone?

Naprawdę? Dlaczego? Czy aborcja jest leczeniem traumy? Czy aborcja zapobiega gwałtom? Czy aborcja cofa gwałt? Czy kobiety, które nie dokonały aborcji, nie są w stanie pokonać traumy gwałtu? Czy kobiety są gwałcone przez własną biologię? A może wygodniej jest łączyć straszne czyny gwałciciela z biologią kobiety, niż domagać się, żeby próbki DNA gwałciciela były analizowane i żebyśmy wsadzali gwałcicieli do więzienia?

#6) Jeśli nie chcesz aborcji, nie rób jej.

Naprawdę? Czy to jest twoja ogólna filozofia? Czy to oznacza, że moja aborcja czyni mnie autorytetem dla każdej kobiety, która nie miała aborcji? Czy ta filozofia ignorowania działań innych ludzi ma zastosowanie do innych okoliczności, w których niewinny człowiek doznaje krzywdy, takich jak wykorzystywanie dzieci, gwałt, morderstwo, handel ludźmi lub przymusowe aborcje? A może łatwiej jest ci zakładać moralną wyższość, unikając rozważenie argumentów tych, którzy się z tobą nie zgadzają, niż bronić swojego stanowiska?

#7) Bez aborcji kobiety będą umierać

Naprawdę? W jaki sposób? Czy ponad 85% lekarzy położników, którzy nie dokonują aborcji, po prostu pozwala kobietom umierać? A może łatwiej jest zapomnieć o istotnej różnicy pomiędzy planowaną aborcją a komplikacjami około-porodowymi, niż przyznać, że całkowicie niepotrzebne jest prewencyjne zabijanie nienarodzonego dziecka przed wykonaniem zabiegów niezbędnych w celu ratowania życia kobiety?

#8) Aborcja jest konieczna, ponieważ niektóre płody nie nadają się do życia.

Naprawdę? Czyjego życia? Czy te płody nie żyły przed aborcją? Czy nie zasługują to, żeby ich prawo do życia wolnego od przemocy było szanowane? A może łatwiej jest stosować eugeniczne definicje zgodności z życiem, niż domagać się, by każda istota ludzka otrzymała najwyższy poziom opieki paliatywnej i hospicyjnej aż do naturalnej śmierci?

#9) Kobieta ma większą wartość niż płód.

Naprawdę? Kiedy ustanowiła swoją wartość? Jakie jej subiektywne osiągnięcia sprawiły, że możesz stwierdzić, że ta kobieta ma wyższą wartości niż inna istota ludzka? A może łatwiej jest stosować argumenty eugeniczne i eufemistyczne, aby skłócać kobiety z ich własnymi dziećmi, niż wspierać biologię kobiet, ciążę i rodzicielstwo?

#10) Płód nie jest osobą.

Naprawdę? Co czyni człowieka osobą? Jakich subiektywnych kryteriów wymaga się od człowieka, by chronić go przed przemocą? Czy kobiety, które chcą kontynuować ciążę, nie powinny oczekiwać, że ich dziecko będzie traktowane jak osoba? Czy powinniśmy uniemożliwić prenatalne leczenie dzieci, ubezpieczenie, ulgi podatkowe itp. A może łatwiej jest wykluczyć dużą populację ludzi jako nie-osoby niż prowadzić zniuansowane dyskusje na temat tego, co byłoby potrzebne, aby ochronić [życie] wszystkich ludzi w równym stopniu?

 

Źródło: Robin Atkins
Tłumaczenie:  Magdalena Lewandowska

 

Zobacz na: Film “Życie przed narodzinami – w łonie matki”
Szczepionki mRNA: wzrost liczby spontanicznych aborcji o ponad 80%
Prawda o komórkach macierzystych – wywiad z dr Theresą Deisher
Mutageneza, Autoagresja i Chimeryzm – Marcella Piper-Terry omawia etyczne oraz zdrowotne kwestie szczepionek produkowanych w oparciu o komórki z aborcji.

 

 

Całkowita liczba zgonów ludzi z powodu głównych przyczyn zgonów - Stany Zjednoczone, 2017 rok-

 

Matka teresa o aborcji

„Mówimy o pokoju. To są rzeczy, które zakłócają pokój, ale czuję, że największym niszczycielem pokoju jest dziś aborcja, ponieważ jest to bezpośrednia wojna, bezpośrednie zabijanie – bezpośrednie morderstwo przez samą matkę… miliony umierają celowo z woli matki. I to właśnie jest dziś największym niszczycielem pokoju. Jeżeli matce wolno zabić własne dziecko, cóż może powstrzymać ciebie i mnie, byśmy się nawzajem nie pozabijali?” – Matka Teresa, Oslo, 1979